Salgs- og leveringsbetingelser for Bastionen
1. Generelle oplysninger
Bastionen sælger billetter til egne arrangementer samt formidler billetsalg for eksterne arrangører. Arrangøren af et arrangement fremgår af vores hjemmeside.
I tilfælde, hvor et arrangement arrangeres af en ekstern arrangør, er det udelukkende denne, der har ansvaret for arrangementets afholdelse og indhold. Bastionen kan ikke gøres ansvarlige, hvis arrangementet ikke afholdes, fx som følge af den eksterne arrangørs konkurs eller for arrangementets indhold.
Bastionens salgs- og leveringsbetingelser indeholder de vilkår som gælder for køb af billetter, mad, drikkevarer og gavekort. Særlige vilkår for det enkelte arrangement kan desuden fremgå af vores hjemmeside.
Vi lægger vægt på at arrangementer starter til tiden. For at sikre den bedste publikumsoplevelse og kvalitet af arrangementerne, lukkes dørene til et arrangement, når arrangementet starter. Gæster som ikke er mødt op, når dørene lukkes, kan ikke garanteres adgang til arrangementet.
Vi tager forbehold for fejl og mangler i priser, beskrivelser og andet materiale. Når du handler på vores hjemmeside accepterer du vores salgs- og leveringsbetingelser.
2. Billetter
2.1. Billetkøb
Billetter kan købes online på Bastionens hjemmeside og fysisk på Nyborg Bibliotek. En billet giver adgang for én person til det arrangement, som billetten er købt til. Dato og tidspunkt for arrangementet samt evt. plads nummerering fremgår af købsprocessen og billetten.
Du betaler for dine køb ved bestilling. Dit køb er bindende, når vi har modtaget og registreret betalingen. Kommunikationen vedr. elektronisk betaling sker i krypteret form. Information vedr. dit betalingskort sendes direkte til kortindløseren (Nets).
Du opfordres til at kontrollere, om det trukne beløb på din bankkonto er korrekt – særligt hvis der opstår tvivl, om et køb er gennemført fx hvis der i forbindelse med køb på Bastionens hjemmeside vises en fejlmelding inden kvitteringssiden. Billetter og gavekort leveres digitalt til den e-mailadresse, som du har oplyst i købsprocessen, hvorfra du selv har mulighed for at printe billetter/gavekort.
Ønsker du at købe fysiske billetter, skal du anvende billetsalget hos Nyborg Bibliotek. Har du ikke modtaget din kvitteringsmail eller billetter inden for 24 timer efter købstidspunktet, kan du kontakte os på bastionen@nyborg.dk eller telefon 6531 1313. Inden du kontakter os, anbefaler vi at du undersøger om kvitteringsmailen eller billetterne ligger i din spam-indbakke.
2.2. Gebyrer
Vi tager et billetgebyr på 35 kr. pr. billet. I visse tilfælde kan gebyret dog enten være højere eller lavere end 35 kr. Billetgebyret fremgår altid af købsprocessen og billetten. Vi tager ikke gebyr for udstedelse af gavekort. Der kan forekomme transaktionsgebyrer ved onlinebetaling med kort. Gebyrer refunderes ikke.
Gebyret inkluderer som hovedregel altid garderobe. Der kan dog være undtagelser ved arrangementer afholdt af eksterne arrangører.
2.3. Billetscanning
Din billet skal kunne skannes med vores billetscannere ved ankomst til arrangementet. Billetter kan medbringes udprintet eller fremvises på smartphone.
2.4. Bortkomne billetter
Har du mistet din billet, skal du tjekke din e-mail for en digital kopi. Hvis ikke du kan finde den der, skal du i god tid inden arrangementet afholdes kontakte os på bastionen@nyborg.dk eller telefon 6531 1313.
2.5. Overdragelse og videresalg
Billetter er ikke personlige og kan overdrages, med mindre andet fremgår af billetten. Det er ikke tilladt at videresælge billetter til en højere pris end billettens oprindelige pris inkl. billetgebyr, jf. lov om videresalg af billetter til kultur- og idrætsarrangementer § 1.
Billetter må ikke uden Bastionens tilladelse udbydes i konkurrencer, sælges eller på anden måde overdrages i forbindelse med kommerciel virksomhed. Billetter må ikke kopieres eller på anden vis anvendes flere gange. Bastionen påtager sig ikke ansvaret for gyldigheden af billetter, som ikke er købt gennem vores billetsystem.
3. Gavekort
Gavekort kan anvendes til køb af billetter til alle Bastionens egne arrangementer samt en række arrangementer afholdt af eksterne arrangører. Der kan forekomme enkelte arrangementer på vores hjemmeside, som ikke understøtter betaling med gavekort. Fx hvis en ekstern arrangør anvender et andet billetsystem end Bastionens.
Gavekort kan ikke anvendes som betalingsmiddel i Bastionens bar og café.
Gavekort kan anvendes i tre år fra den dato gavekortet er udstedt. Rastbeløb på gavekort kan anvendes til fremtidige køb. Vores gavekort er ihændehaverbeviser og skal derfor betragtes som kontanter. Tabte eller bortkomne gavekort erstattes ikke.
4. Fortrydelsesret
4.1. Billetter
Der er ingen fortrydelsesret på køb af billetter, programmer eller mad og drikkevarer, uanset om købet er foretaget på Bastionens hjemmeside eller hos vores samarbejdspartnere, jf. forbrugeraftalelovens §18 stk. 2 nr. 4 og 12.
Billetter kan ikke byttes til et andet arrangement eller ombyttes til gavekort. Mad og drikkevarer kan ikke serveres til et andet arrangement eller på et andet tidspunkt end det bestilte. Billetter refunderes kun i tilfælde af aflysning eller hvis et arrangement flyttes til anden dato. Se mere under punkt ’6. Ændring af arrangement’.
4.2. Gavekort
Køb af gavekort foretaget på Bastionens hjemmeside kan fortrydes i 14 dage efter købet. Fortrydelsesretten udløber 14 dage efter den dag, hvor du modtog købet.
Inden fortrydelsesretten udløber, skal du informere os om fortrydelse af købet skriftligt pr. e-mail på bastionen@nyborg.dk. Fortrydelsesretten er overholdt, hvis du sender din meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten inden fortrydelsesfristen er udløbet.
4.3. Udbetaling af gavekort
Du har mulighed for at få indestående beløb på et gavekort udbetalt i en periode på fire år fra udstedelsesdatoen. Ved udbetaling i gavekortets treårige gyldighedsperiode tager vi et håndteringsgebyr på 25 kr. Hvis du ønsker at få udbetalt det indestående beløb på et gavekort eller har fortrudt købet af et gavekort, skal du kontakte os på mail: bastionen@nyborg.dk
5. Tilgængelighed
5.1. Kørestolsbrugere
Vi har et begrænset antal kørestolspladser. Ved arrangementer med nummererede siddepladser er kørestolsplader markeret med et handicap-piktogram på salsplanen. Det er kun disse pladser, som kan anvendes af en kørestolsbruger.
Kørestolspladser til arrangementer med unummererede siddepladser eller ståpladser kan kun købes ved henvendelse til Bastionens kontor på mail: bastionen@nyborg.dk eller på telefon: 6531 1313.
5.2. Ledsagerordning
Bastionen er en del af Nyborg Kommunes ledsagerordning. Til alle Bastionens egne arrangementer er det muligt at hente en gratis ledsagerbillet. En ledsagerbillet er kun gyldig ved fremvisning af gyldigt ledsagerkort. Ledsagere vil blive bedt om at fremvise gyldigt ledsagerkort sammen med billetten ved ankomst til arrangementet.
5.3. Servicehunde
6. Ændring af arrangement
6.1. Aflysning
I tilfælde af at vi eller en ekstern arrangør ikke kan gennemføre et arrangement, vil dette blive aflyst. Aflysninger kan efter omstændighederne ske helt op til arrangementets start. Aflysninger kan fx forekomme ved sygdom eller tekniske problemstillinger.
Aflyses et af Bastionens arrangementer refunderer vi billetprisen. Billetgebyret refunderes ikke. Billetprisen tilbagebetales automatisk til det kort, du anvendte ved billetkøbet. Der kan gå op til 14 dage før pengene er tilbage på dit kort.
Bastionen refunderer ikke billetter til arrangementer, som er arrangeret af en ekstern arrangør. I disse tilfælde er det den eksterne arrangør, som beslutter om billetter refunderes.
6.2. Ændret dato
Hvis et af Bastionens arrangementer flyttes til ny dato får alle, med billet til det pågældende arrangement, automatisk besked på den mailadresse, som blev anvendt i forbindelse med billetkøbet. Du vil blive tilbudt at få overført din billet til den nye dato, eller at få refunderet billetprisen.
Du kan få refunderet billetprisen i 14 dage fra den dag du modtog mail fra os om ændring i arrangementet, med mindre andet fremgår af mailen. Vi refunderer ikke billetgebyret. Vælger du at få refunderet billetprisen vil beløbet blive refunderet til det kort, du anvendte i forbindelse med købet. Der kan gå op til 14 dage før pengene er tilbage på dit kort.
6.3. Andre ændringer
Der kan i visse tilfælde ske ændringer i et arrangement efter billetsalget er startet. Der kan fx være tale om ændringer i forhold til indhold af et arrangement, arrangementets repertoire (skuespillere, musikere m.fl.), hvilke pladser en billet giver adgang til, om der undervejs i et arrangement skal holdes pause eller de praktiske forhold vedr. arrangementets afholdelse.
Vi forbeholder os retten til at foretage ændringer af vores arrangementer, uden at ændringerne udgør misligholdelse af vores forpligtelser, mangler ved eller aflysning af arrangementet.
7. Kommunikation og information
Vi kommunikerer digitalt via mail eller SMS. Vi anbefaler derfor, at du opdaterer din brugerprofil hos os, eller alternativt kontakter os på bastionen@nyborg.dk eller telefon 6531 1313, hvis du skifter mailadresse eller telefonnummer i perioden mellem billetkøb og arrangement, så vi har de bedste forudsætninger for at holde dig opdateret vedr. arrangementet. I tilfælde af ændring eller aflysning af et arrangement gør vi vores bedste for at kontakte og informere alle billetkøbere.
Der kan dog være tilfælde hvor det ikke er muligt at få kontakt til alle gæster til et arrangement. Du er som billetkøber selv ansvarlig for at holde dig informeret om eventuelle ændringer vedr. et arrangement, hvorfor vi anbefaler at du løbende besøger arrangementets side på vores hjemmeside.
Har du spørgsmål vedr. vores arrangementer, kan du kontakte Bastionens kontor på mail: bastionen@nyborg.dk eller på telefon: 6531 1313.
8. Databeskyttelse og -sikkerhed
I forbindelse med din bestilling behandler vi dine oplysninger. Det gør vi for at kunne levere billetter og services til dig. Al kommunikation via mail gemmes og dokumenteres i den forbindelse. Vi overlader kun personoplysninger til vores systemleverandører i henhold til gældende lovgivning, indgåede databehandleraftaler eller databehandlervilkår. Se mere i vores Data- og Privatlivspolitik.
9. Opdatering af salgs- og leveringsbetingelser
Bastionens salgs- og leveringsbetingelser opdateres løbende. De til enhver tid gældende salgs- og leveringsbetingelser er tilgængelige på vores hjemmeside.