Praktisk information

Du kan se på din billet hvornår arrangementet starter. Vi åbner typisk dørene til salen 20-30 minutter inden da. Bastionens bar og caféområde åbner en time før arrangementet starter.

Vi anbefaler at du kommer i god tid, da der kan være travlt ved billetsalg- og kontrol samt i bar og garderobe ved store arrangementer.

Kommer du for sent til et arrangement kan vi ikke garantere at du kan komme ind i salen før en evt. pause. Dine billetter refunderes ikke.

Med tog – der er ca. 550 meter fra Nyborg Station til Bastionen. Gå lige ud fra stationen, lige over i rundkørslen og så ligger vi på højre side. Du kan se ruten på kortet til højre.

I bil – hvis du vil parkere direkte ved Bastionen skal du taste Nørrevoldgade 63, 5800 Nyborg ind i din GPS. Hvis du vil parkere ved stationen skal du taste Banegårdsalleen, 5800 Nyborg.

Du kan parkere gratis på begge sider af Bastionen. Derudover er det også muligt at parkere overfor Bastionen på hjørnet af Nørrevoldgade og Nybrogade.

Der er desuden kun 500 meter til Banegårdens og Cirkuspladsens mange P-pladser.

Se kort med P-pladser nær Bastionen HER

Du finder garderoben i Havestuen til højre for hovedindgangen.

Køber du billetter til Bastionens egne arrangementer vil garderobetilbuddet være med i prisen.

Alt efter arrangement vil det enten være ubemandet eller bemandet garderobe. Garderoben vil være aflåst under arrangementet undtagen i en evt. pause. Har du brug for at hente noget i garderoben under et arrangement, kan du kontakte personalet, så kan de hjælpe dig.

Du er også velkommen til at tage dit overtøj med ind i salen, med mindre andet er angivet ved det enkelte arrangement.

Andre regler gør sig gældende ved arrangementer, hvor Bastionen ikke er arrangør (se arrangør unde de enkelte events)

Har du billet til et unummereret arrangement finder du blot en plads i salen, når dørene til salen bliver åbnet. Det samme gælder for arrangementer med ståpladser.

Har du billet til et nummereret arrangement, er det en god idé at tjekke række- og sædenumrene på billetten hjemmefra, så du ved om du skal sidde på gulv, tribune eller balkon. Er du i tvivl om hvor du skal sidde, er du velkommen til at spørge personalet om hjælp.

Har du købt snacks og/eller drikkevarer i Bastionens café er du velkommen til at tage det med ind i salen, så du kan nyde det under arrangementet.

I foråret 2024 afprøver Bastionen et nyt koncept, hvor vi åbner op for caféen og baren halvanden time før showstart, og så vil det være muligt at medbringe madpakker eller take-away og nyde dette inden arrangementet.

Drikkelse må ikke medbringes, til gengæld vil baren være åben, så du kan forsyne dig med drikkelse her.

Maden må nydes i caféen og ikke medbringes ind i salen. Vi stiller service klar, hvis du får brug for dette.

Har du spørgsmål, så kontakt os på bastionen@nyborg.dk

Det er ikke altid, at der er indlagt pause i et arrangement. Såfremt der er pause i arrangementet, varer den typisk 15-20 minutter.

På P-pladsen ved voldgraven, har vi én handicap p-plads. Fra p-pladsen kan du komme ind i huset via rampe. I foyeren er der et handicaptoilet samt elevator til 1. og 2. sal.

Vi har et begrænset antal kørestolspladser, som kun kan bestilles via mail eller telefon. Kontakt os på bastionen@nyborg.dk eller tlf. 6531 1313 (tirsdag-fredag kl. 10.00-12.00 – tiderne er vejledende, da vi kan være optaget af arrangementer i huset).

Ledsagerbilletter kan hentes gratis til alle Bastionens egne arrangementer. En ledsagerbillet er KUN gyldig ved fremvisning af gyldigt ledsagerkort.

Vær opmærksom på at ledsagerbilletter kun er adgangsgivende, og ikke inkluderer evt. drinksbilletter, goodiebags eller lignende, som standardbilletten i visse tilfælde inkluderer.

Har du behov for andre særlige hensyn, er du velkommen til at kontakte os på bastionen@nyborg.dk, så vi kan være behjælpelige.

FAQ

Oftest stillede spørgsmål

Når du har købt billet på hjemmesiden modtager du automatisk mail fra vores billetsystem med link til dine billetter. Tjek gerne dit spam-filter, hvis du ikke modtager mailen.

Har du købt billetter på vores hjemmeside, kan du altid finde dem igen ved at logge ind på hjemmesiden med den profil, som du brugte da du købte billetterne. På din profil kan du se alle de arrangementer, som du har købt billetter til.

Kan du ikke finde billetterne i din mail eller ved at logge ind, skal du i god tid inden arrangementet kontakte os på bastionen@nyborg.dk, så kan vi gensende billetterne til dig.

Mangler du dine billetter på dagen for det arrangement du skal deltage i, kan du henvende dig til personalet i baren. De kan i de fleste tilfælde søge dine billetter frem på dagen. 

Når du kommer til et arrangement på Bastionen bliver dine billetter scannet af vores personale. Du skal derfor enten medbringe billetterne printet eller på en smartphone.

Har du hentet en ledsagerbillet, skal du også kunne fremvise et gyldigt ledsagerkort.

Du kan som udgangspunkt altid få en ledsager gratis med til de arrangementer, hvor Bastionen er arrangør. Du kan se på det enkelte event, hvem det er, der er arrangør.

En ledsagerbillet er kun gyldig ved fremvisning af gyldigt ledsagerkort. Ved ankomst til Bastionen skal du derfor kunne fremvise et gyldigt ledsagerkort, når du får tjekket dine billetter. 

En ledsagerbillet er udelukkende adgangsgivende, og udløser ikke goodiebags eller lignende ved arrangementer, hvor dette er inkluderet i standardbilletten.

Har du fået et gavekort til Bastionen, kan du bruge det til at betale for dine billetter til Bastionens arrangementer, når du handler på vores hjemmeside. Du skal bruge dit gavekortnummer og pinkode for at anvende gavekortet som betalingsmiddel.

Gavekort kan ikke anvendes som betaling i Bastionens café.

Dine siddepladser kan som udgangspunkt ikke ændres, når først din ordre er gennemført.

Såfremt du kontakter os med henblik på at få ændret dine siddepladser og vi har mulighed for at flytte dem, skal du være opmærksom på, at du ikke vil blive refunderet differencen, hvis dine pladser flyttes til en billigere sektion i salen. Flyttes dine pladser til en dyrere sektion i salen, opkræver vi dig differencen på billetterne.

Bastionens café åbner 1 time før et arrangement starter. Her kan du købe snacks samt kolde og varme drikke.

Til udvalgte arrangementer er det muligt at tilkøbe aftensmad i forsalg. Vær opmærksom på, at der er et begrænset antal kuverter i salg, og at salget af aftensmad lukker en uge før arrangementet.

Bastionen åbner som udgangspunkt altid halvanden time før et arrangement starter. Der kan dog være visse undtagelser. I infoboksen på det enkelte arrangement kan du se hvornår Bastionen åbner netop dén dag.

Bastionen holder som udgangspunkt åbent 1 time efter endt arrangement, hvor du har mulighed for at slå dig ned i caféen og runde aftenen af med en snack eller noget at drikke fra baren.

Du kan altid sende os en mail på bastionen@nyborg.dk, så vender vi tilbage hurtigst muligt, dog ikke i weekender. Du kan også kontakte os på telefon 6531 1313. Telefonen er åben tirsdag og torsdag kl. 10.00-12.00 – tiderne er vejledende, da vi kan være optaget af arrangementer i huset.

Det er som udgangspunkt ikke muligt at få refunderet sine billetter. Du kan dog få dine billetter refunderet, hvis et arrangement bliver flyttet til en ny dato. Såfremt et arrangement flyttes får du mail med nærmere information om muligheden for at få refunderet dine billetter.

Hvis et arrangement bliver aflyst kontakter vi dig direkte på mail med nærmere information. Din billetpris refunderes automatisk til det kort, som du anvendte da du købte billetterne.

Billet- og betalingskortgebyr refunderes ikke.

Tilmeld dig

nyhedsbrevet