Grace James

Grace James

Wild Fire Tour 2024 / Biografkoncert

Den nye danske duo Grace James skriver henførende sange og dyrker den gode melodi og de håndspillede stemninger – det gode håndværk og vokalharmonier, der sender lytteren til musikhimlen. De er aktuelle med deres nye EP, ”Wildfire”, som udkom i november 2023.

Grace James består af Jimmy Guldbæk og Stine Flyvholm, som i fællesskab skriver, spiller og synger deres sange med tråde til en gylden periode i musikhistorien. Duoen har spillet sammen i mange konstellationer tidligere, så projektet er opstået gennem glæden til livemusik og dermed skabt med livescenen for øje. Musikalsk befinder de sig inden for countrypoppens verden, men trækker også på folk og rock. Referencerne tæller bl.a. Crosby, Stills, Nash & Young samt Fleetwood Mac, men også Mumford and Sons, The Luminiers og såmænd også danske The Rumour Said Fire.

Jimmy og Stine danner par og musikken er skrevet ud fra deres perspektiver på kærlighedsforholdet til hinanden. De har fundet sammen senere i livet og lever i en sammenbragt familie. Teksterne handler derfor om at skabe et liv sammen, at dele en passion, om gode dage og dårlige dage, samt vigtigst af alt – om at turde at elske igen.

Når Grace James drager afsted på deres forårsturné rundt i hele Danmark, er det ikke kun musikken de tager med sig. De medbringer også en visuel oplevelse, en biograf-koncert, hvor stemningerne og historierne i musikken får en ekstra dimension ved at blive understøttet af video + foto – et projekt som duo’en løbende har skabt igennem 2023. Dette giver publikum en hel særlig chance for at komme tættere på sangene, musikerne og sangskriverne bag. Publikum kan forvente 2 sangskrivere som er villige til at tage sit publikum med på en rejse der går ind under overfladen, og dykker ned i emner som både er meget private, men samtidig også letgenkendelige for alle som har elsket og mistet.

Dato

9. mar.

Tidspunkt

20.00

Baren åbner

18.30

Forsalg

210,- inkl. gebyr

Dørsalg

240,- inkl. gebyr

Pladser

Nummererede siddepladser

Varighed

Arrangør

Bastionen

Lignende arrangementer

Dit besøg

Du kan se på din billet hvornår arrangementet starter. Vi åbner typisk dørene til salen 20-30 minutter inden da. Bastionens bar og caféområde åbner en time før arrangementet starter.

Vi anbefaler at du kommer i god tid, da der kan være travlt ved billetsalg- og kontrol samt i bar og garderobe ved store arrangementer.

Kommer du for sent til et arrangement kan vi ikke garantere at du kan komme ind i salen før en evt. pause. Dine billetter refunderes ikke.

Du kan se på din billet hvornår arrangementet starter. Vi åbner typisk dørene til salen 20-30 minutter inden da. Bastionens bar og caféområde åbner en time før arrangementet starter.

Vi anbefaler at du kommer i god tid, da der kan være travlt ved billetsalg- og kontrol samt i bar og garderobe ved store arrangementer.

Kommer du for sent til et arrangement kan vi ikke garantere at du kan komme ind i salen før en evt. pause. Dine billetter refunderes ikke.

Du kan parkere gratis på begge sider af Bastionen. Derudover er det også muligt at parkere overfor Bastionen på hjørnet af Nørrevoldgade og Nybrogade.

Der er desuden kun 500 meter til Banegårdens og Cirkuspladsens mange P-pladser.

Se kort med P-pladser nær Bastionen HER

Du finder garderoben i Havestuen til højre for hovedindgangen.

Køber du billetter til Bastionens egne arrangementer vil garderobetilbuddet være med i prisen. 

Alt efter arrangement vil det enten være ubemandet eller bemandet garderobe. Garderoben vil være aflåst under arrangementet undtagen i en evt. pause. Har du brug for at hente noget i garderoben under et arrangement, kan du kontakte personalet, så kan de hjælpe dig.

Du er også velkommen til at tage dit overtøj med ind i salen, med mindre andet er angivet ved det enkelte arrangement.

Andre regler gør sig gældende ved arrangementer, hvor Bastionen ikke er arrangør (se arrangør unde de enkelte events)

Har du billet til et unummereret arrangement finder du blot en plads i salen, når dørene til salen bliver åbnet. Det samme gælder for arrangementer med ståpladser.

Har du billet til et nummereret arrangement, er det en god idé at tjekke række- og sædenumrene på billetten hjemmefra, så du ved om du skal sidde på gulv, tribune eller balkon. Er du i tvivl om hvor du skal sidde, er du velkommen til at spørge personalet om hjælp.

Har du købt snacks og/eller drikkevarer i Bastionens café er du velkommen til at tage det med ind i salen, så du kan nyde det under arrangementet.

I foråret 2024 afprøver Bastionen et nyt koncept, hvor vi åbner op for caféen og baren halvanden time før showstart, og så vil det være muligt at medbringe madpakker eller take-away og nyde dette inden arrangementet.

Drikkelse må ikke medbringes, til gengæld vil baren være åben, så du kan forsyne dig med drikkelse her.

Maden må nydes i caféen og ikke medbringes ind i salen. Vi stiller service klar, hvis du får brug for dette.

Har du spørgsmål, så kontakt os på bastionen@nyborg.dk

Det er ikke altid, at der er indlagt pause i et arrangement. Såfremt der er pause i arrangementet, varer den typisk 15-20 minutter.

På P-pladsen ved voldgraven, har vi to handicap p-pladser. Fra p-pladsen kan du komme ind i huset via rampe. I foyeren er der et handicaptoilet samt elevator til 1. og 2. sal.

Vi har et begrænset antal kørestolspladser, som kun kan bestilles via mail eller telefon. Kontakt os på bastionen@nyborg.dk eller tlf. 6531 1313 (tirsdag-fredag kl. 10.00-12.00).

Ledsagerbilletter kan hentes gratis til alle Bastionens egne arrangementer. En ledsagerbillet er KUN gyldig ved fremvisning af gyldigt ledsagerkort.

Vær opmærksom på at ledsagerbilletter kun er adgangsgivende, og ikke inkluderer evt. drinksbilletter, goodiebags eller lignende, som standardbilletten i visse tilfælde inkluderer.

Har du behov for andre særlige hensyn, er du velkommen til at kontakte os på bastionen@nyborg.dk, så vi kan være behjælpelige.

Tilmeld dig

nyhedsbrevet

Velkommen til

Bastionen i 2024

Kære gæst

Vi på Bastionen ønsker dig et rigtig godt nytår – og glæder os til vi ses igen!

Med et nyt år, er der også sket nogle ændringer ✨

Til arrangementer, hvor Bastionen er arrangør, vil garderobe fremover være med i billetten, så denne på dagen er gratis.

I foråret afprøver vi et nyt koncept, hvor vi åbner op for caféen og baren halvanden time før arrangementer, og så vil det være muligt at medbringe take-away eller madpakker og nyde dem inden arrangementet 🍴

Læs mere om ændringerne og reglerne for take-away i Kulturspottet herunder.