Det FYNSKE bogtræf

Det FYNSKE bogtræf

Mød de fynske forfattere og find din næste yndlingsbog den første lørdag i efterårsferien.

For første gang slår Bastionen dørene op til Det Fynske Bogtræf – en hel dag, hvor du kan komme tæt på fynske forfattere, fynske forlag og opleve spændende interviews og debatter om bøger og Fyn.

Hvordan beskriver nogle af Danmarks mest populære forfattere Fyn og fynboerne i deres bøger? Hvor tæt går de på virkeligheden -og på os? Og hvor på Fyn kan du tage hen for at opleve at “gå rundt i en bog?”

Sæt dig i caféen, når der er Open Mic, hvor du kan opleve forfattere læse højt. Og gå på opdagelse på markedspladsen, hvor forfattere og forlag har gode tilbud på bøger, som er skrevet eller udgivet på Fyn. se programmet her: https://www.pernilleredder.dk/detfynskebogtraef

PROGRAM PÅ SCENEN

10.15:
Velkomst ved arrangør Pernille Redder og Tue Frøsig Fabricius, Bastionen

10.20-11.00:
Mich Vraa taler med Laura Kjær om “Under en anden himmel”

11.15-11.55:
Josefine Ottesen taler med Julie Lindegaard om “Drømmemesteren”

12.05-12.55:
Fantasy på fynsk. Rikke Havner Alrø og Louise H.A. Trankjær taler med Laura Kjær

13.10-13.55:
Små læseheste; Sådan får børn lyst til at læse mere. Josefine Ottesen, Nor & far læser.
Moderator: Julie Lindegaard

14.05-14.50:
Mads Peder Nordbo taler med Pernille Redder om “Sår”

15.00-15.50:
Temmeligt tæt på; At skrive bøger om sin egen by og om mennesker, man kender. Mads Peder Nordbo og Heidi Lohmann taler med Pernille Redder

16.00-16.40:
Jim Lyngvild taler med Pernille Redder om “Shitstorm”

16.50-17.00:
Tillidsbingo. Kom og vind fynske bøger

17.00:
Tak for i år

PROGRAM I CAFEEN

11.25-11.35
Maj-Britt Randklit: “Ondskabens Yngel”

11.45-11.55:
Heidi Kølle Andersen: “Døden kommer med ål” -i Bagenkop dialekt for fuld udblæsning

12.05-12.15
Heidi og Claus Lohmann: “Efter skælvet”

12.25-12.35: TBA

13.15-13.25:
Torben Kragh-jensen: “Paradishusene” fra samlingen “Knokkelmanden”

13.35-13.45:
Finn Wiedemann: “Svanesang”

13.55-14.05:
Lars Thomassen: “B – Se dig om ved alle døre”

14.15-14.25:
Eva Mai Haugsted: “Rejsestøv” – novelle

PROGRAM I RESTEN AF HUSET

SIGNERINGER, WORKSHOPS MED MERE:

11.05, Foyer
Mich Vraa signerer

12.00, Foyer
Josefine Ottesen signerer

12.20, Superlux’ stand
Heidi og Claus Lohmann signerer

13.00, Superlux’ stand
Louise H.A. Trankjær og Rikke Havner Alrø signerer

13.15-14.00, Bestyrelseslokalet på 1. sal
Workshop: Forlagsredaktør og forfatter, Heidi Kølle Andersen, giver tips og tricks til dig, der gerne vil udgives. Begrænset antal pladser. Tilmelding i baren.

14.10, Lytteraturs stand
Lars Thomassen signerer

15.15, Falcos stand
Hils på Jim Lyngvild

15.55, Foyer
Mads Peder Nordbo signerer

PRAKTISK:

Billetten giver adgang til Det Fynske Bogtræf den 14. oktober 2023 på Bastionen. Dørene åbner klokken 10, og programmet på scenen begynder klokken 10.15. Hold øje med alle nyheder og programmet i Facebookbegivenheden.

Med din billet har du adgang til hele Det Fynske Bogtræf fra start til slut. Vi glæder os til at se dig.

Grundet kapaciteten i Bastionen, kan vi ikke garantere, at der vil være billetter til salg i døren.

Børn 0-4 år kommer gratis ind og behøver ikke nogen billet.

Handicaphjælpere ifølge med handicappede har fri adgang. Vis blot dit ledsagerkort ved indgangen.

Er du journalist, bogblogger, #BookToker eller lignende og ønsker du at blive ambassadør for eller dække Det Fynske Bogtræf, er du velkommen til at kontakte arrangør Pernille Redder på hej@pernilleredder.dk.

Dato

14. oktober

Tidspunkt

10.15

Dørene åbner

10.00

Forsalg

Børn 79,-/ Voksne 169,- + gebyr

Dørsalg

Børn 124,-/ Voksne 244,-

Pladser

Messe med siddemuligheder

Varighed

17.00

Arrangør

Pernille Redder og Bastionen

Lignende arrangementer

Dit besøg

Du kan se på din billet hvornår arrangementet starter. Vi åbner typisk dørene til salen 20-30 minutter inden da. Bastionens bar og caféområde åbner en time før arrangementet starter.

Vi anbefaler at du kommer i god tid, da der kan være travlt ved billetsalg- og kontrol samt i bar og garderobe ved store arrangementer.

Kommer du for sent til et arrangement kan vi ikke garantere at du kan komme ind i salen før en evt. pause. Dine billetter refunderes ikke.

Du kan se på din billet hvornår arrangementet starter. Vi åbner typisk dørene til salen 20-30 minutter inden da. Bastionens bar og caféområde åbner en time før arrangementet starter.

Vi anbefaler at du kommer i god tid, da der kan være travlt ved billetsalg- og kontrol samt i bar og garderobe ved store arrangementer.

Kommer du for sent til et arrangement kan vi ikke garantere at du kan komme ind i salen før en evt. pause. Dine billetter refunderes ikke.

Du kan parkere gratis på begge sider af Bastionen. Derudover er det også muligt at parkere overfor Bastionen på hjørnet af Nørrevoldgade og Nybrogade.

Der er desuden kun 500 meter til Banegårdens og Cirkuspladsens mange P-pladser.

Se kort med P-pladser nær Bastionen HER

Du finder garderoben i Havestuen til højre for hovedindgangen.

Til de fleste af vores arrangementer er der bemandet garderobe til 20 kr. Garderoben vil være aflåst under arrangementet undtagen i en evt. pause. Har du brug for at hente noget i garderoben under et arrangement, kan du kontakte personalet, så kan de hjælpe dig.

Du er også velkommen til at tage dit overtøj med ind i salen, med mindre andet er angivet ved det enkelte arrangement.

Har du billet til et unummereret arrangement finder du blot en plads i salen, når dørene til salen bliver åbnet. Det samme gælder for arrangementer med ståpladser.

Har du billet til et nummereret arrangement, er det en god idé at tjekke række- og sædenumrene på billetten hjemmefra, så du ved om du skal sidde på gulv, tribune eller balkon. Er du i tvivl om hvor du skal sidde, er du velkommen til at spørge personalet om hjælp.

Har du købt snacks og/eller drikkevarer i Bastionens café er du velkommen til at tage det med ind i salen, så du kan nyde det under arrangementet. Det er ikke tilladt at medbringe egen mad og drikkevarer på Bastionen.

Det er ikke altid, at der er indlagt pause i et arrangement. Såfremt der er pause i arrangementet, varer den typisk 15-20 minutter.

På P-pladsen ved voldgraven, har vi to handicap p-pladser. Fra p-pladsen kan du komme ind i huset via rampe. I foyeren er der et handicaptoilet samt elevator til 1. og 2. sal.

Vi har et begrænset antal kørestolspladser, som kun kan bestilles via mail eller telefon. Kontakt os på bastionen@nyborg.dk eller tlf. 6531 1313 (tirsdag-fredag kl. 10.00-12.00).

Ledsagerbilletter kan hentes gratis til alle Bastionens egne arrangementer. En ledsagerbillet er KUN gyldig ved fremvisning af gyldigt ledsagerkort.

Vær opmærksom på at ledsagerbilletter kun er adgangsgivende, og ikke inkluderer evt. drinksbilletter, goodiebags eller lignende, som standardbilletten i visse tilfælde inkluderer.

Har du behov for andre særlige hensyn, er du velkommen til at kontakte os på bastionen@nyborg.dk, så vi kan være behjælpelige.

Tilmeld dig

nyhedsbrevet